۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۱۱
کد خبر: 30767766
T T
۰ نفر

تهران - منابع امنيتي در عراق روز دوشنبه اعلام كردند كه بر اثر انفجار دو دستگاه خودرو بمب گذاري شده در شهرهاي موصل و حله در اين كشور، 12 نفر كشته و 30 نفر زخمي شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در شهر موصل در 350 كیلومتری شمال بغداد یك منبع نظامی اعلام كرد كه بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در اردوگاه الغدیر در شرق این شهر كه مهاجرین فرقه 'الشبك' در آن زندگی می كنند هشت نفر كشته و 17 نفر هم زخمی شدند.

یك منبع پزشكی در بیمارستان موصل گفت: در پی انفجاری كه ساعت هشت صبح به وقت محلی صورت گرفت هشت جسد كه بین آنها زنان و كودكان نیز دیده می شوند به این بیمارستان منتقل شدند.

مقامات محلی گفتند كه شماری از زخمی ها برای درمان به شهر اربیل اقلیم كردستان منتقل شدند.

وابستگان به فرقه 'الشبك' كه عمدتا شیعه هستند از سوی گروه های تندرو در شهر الموصل برای خروج از این شهر تحت فشار قرار دارند و ناگزیر شدند در اردوگاه هایی در خارج از این شهر زندگی كنند.

افراد این فرقه در روستاهای اطراف شهر موصل و دره نینوی در شمال عراق زندگی می كنند ، آنها دارای یك نماینده در پارلمان عراق هستند.

در شهر حله نیز بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده كه امروز صورت گرفت چهار نفر كشته و 13 نفر زخمی شدند.

یك سرگرد پلیس در حله گفت: انفجار خودرو در منطقه صنعتی در جنوب این شهر همچنین به زخمی شدن یكی از رهگذران انجامید.

عادل الشمری از پزشكان بیمارستان حله گفت: چهار جسد و 13 نفر زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

این حملات پس از یك سری حملات انتحاری در دو روز گذشته انجام شد . روز شنبه در یك انفجار انتحاری در شهر بصره در جنوب عراق بیش از 50 نفر كشته و 137 نفر زخمی شدند .

همچنین در انفجار چهار خودرو بمب گذاری شده در رمادی در غرب بغداد هفت نفر كشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

مترجمام**1439**2047**

سرخط اخبار جهان